Každý zdroj zapíšeme

Na začiatku tvorby si rozvrhneme čas, do kedy má byť aká časť hotová. Samozrejme uvážime časovú náročnosti praktickej časti, aby sme mali dostatok času na výskum a zhodnotenie výsledkov. Potom vyhľadáme a zhromaždíme odbornú literatúru a zisťujeme informácie o téme nášho zadanie. V ďalšej fáze si určíme cieľúlohy,po prečítaní literatúry, by nám malo byť jasné, o čom chcemepísať.A začneme písať obsah, podľa obsahu bude pre nás jednoduchšie nadväzovať na kapitoly a držať sa chronologické postupnosti akú má mať diplomová práca. Každý zdroj literatúry si zapíšeme. Čo sa týka webových odkazov, vždy si ich zaznačíme ihneď a zároveň napíšeme dátum čerpania, pretože dnes webová stránka môže byť funkčná, ale pri kontrole vedúceho zadaní, už stránka nemusí existovať. Každý zdroj, ktorý chceme využiť, prekonzultujeme s vedúcim zadania, keďže ten najlepšie vie, ktoré zdroje sú a nie sú vhodné.
           

Dodržať normostrany

Diplomová práca sa vytvára v textovom editore, ako tomu bolo aj pri tvorení bakalářek. Najviac preferovaná je Microsoft Word, ale keď ho nevlastníme, dá sa dohovoriť na inom textovom editore, najčastejšie to je Open Office. Keď sa pozrieme na rôzne typy týchto úloh, formátovo sú si podobné. Musí sa dodržať základné formát strán a to sú normostrany. Je to tak preto, aby si študent nemohol nahnať viac strán veľkým písmom, odsadenie odsekov, alebo iným typom riadkovanie. Preto sa zaviedli normostrany,podľa ktorých by malo byť 1 800 znakov na jednejstrane.